Kvalitets webudvikling koster
Det gælder dog også med markedsføring, fotografer osv.
Men alligevel oplever vi rigtig mange som tror de kan få den bedste kvalitet, til næsten ingen penge.
Grunden til dette indlæg, er fordi vi efterhånden har oplevet flere situationer, med kunder der har haft en øv oplevelse.
Når vi siger øv oplevelse, mener vi at de ikke har fået hvad der er blevet lovet hos den tidligere udvikler.
Tværtimod!
Vi har efterhånden overtaget en del udviklingsprojekter, som vi skulle rette op på eller skulle gøre færdig, før vi var i mål.
Men når vi kom i dybden med det, var der blevet udviklet noget knap så god kode.
Kunder med et begrænset budget, vælger oftest de udviklingshuse, hvor de kan få flest “timer” for pengene og gerne jo flere jo bedre.
Dog betyder mange timer, ikke nødvendigvis høj kvalitet.
Høj kvalitet hos os betyder, at lave kvalitets kode på så kort tid som muligt, i den bedste standard som muligt.
Vores udviklere følger PSR 2 standarderne inden for udvikling – som vi mener alle udviklere bør følge!
Men det er bare ikke altid sådan virkeligheden er.
Vi oplever desværre at kunder efter noget tid erfare, at det nok ikke var det klogeste valg, at have valgt det billigste bureau eller freelancer.
Det havde faktisk været billigere, at vælge et lidt dyrere bureau i stedet for, som følger de gældende branchestandarder.
Altså ender deres løsning med, at blive langt dyrere, end hvad først antaget.
Diesel vs H&M // dyr udvikling vs billig udvikling
Det er lidt som hvis du skal ud og købe bukser.
Hvis du vælger, at holde et par Diesel bukser op mod et par H&M bukser, vil du også kunne mærke forskel på kvaliteten af materialet.
Det samme gør sig gældende med alle andre ting.
Du får for det meste hvad du betaler for.
Jo billigere produktet er, jo ringere er kvaliteten som oftest også.
Det kan være svært at gennemskue, når du står i situationen og skal vælge hvem du vil arbejde sammen med.
For hvis du ikke har erfaring med branchen, ved du måske ikke helt hvad du skal gå efter, udover naturligvis, at du kender dit budget.
Hos os ved du hvad max prisen på din opgave er – så længe at du har lavet en god kravspecifikation.
Hvis ikke du ved hvordan du laver sådan en, så har vi lavet en guideline her – https://www.modified.dk/info/1-guide-skriv-en-kravspecifikation
Kvalitetskode skal ses som en investering
Det kan godt være, at kvalitet koster mere i første omgang, men det skal ses som en investering på lang sigt.
Som kunde, skal du gerne kunne mærke det på den ene eller anden måde.
Indenfor vores branche, kan det være svært for den menige kunde, at vide om koden er i orden.
For det er de færreste som har kendskab til, hvordan man efterser om koden er udviklet efter standarderne.
De kan kun se om slutproduktet de har fået, virker som det skal.
Her er det vores opgave som webbureau, at sikre kvaliteten er god på andre områder.
Det kan så være via god rådgivning, projektledelse, service mails, direkte kontakt osv.
For vi må gøre nogle andre ting – når vores timepriser er væsentlig højere end i udlandet – så kunden oplever, at kvaliteten i samarbejdet er i orden.
Vores service, skal gerne føles som en god investering på den lange bane for vores kunde.
Konklusion
Så uanset om du skal vælge nyt markedsføringsbureau, nyt udviklingsteam eller andet, så husk på at kvalitet koster.
Førstegangs investeringen er ofte dyrere, men på den lange bane, kan det ende med at spare dig for mange penge.
Vi er godt klar over, at det kan være svært at vide hvem man skal vælge og hvem man skal stole på.
Hertil vil det være en god ide, at snakke med sit netværk eller nogle rådgivere om hvem de vil anbefale.
Men tænk en ekstra gang over det, næste gang du overvejer kun at gå efter prisen.