Udvikling af Dashboards er blevet populært
Vi har i dag mulighed for at sammenligne vores data på mange parametre i forhold til for flere år tilbage.
Det kan vi vælge at se som en stor fordel, da vi så har en bedre mulighed for at forbedre vores aktiviteter, hvad enten det er markedsføring, salg osv.
Med et Dashboard får du mange informationer i et skærmbillede.
Man plejer at sige, at “et billede siger mere end 1000 ord”, og det er også tilfældet her.
Analyse af data vil altid være en fordel, hvis du vil vide præcis hvad eller hvor du skal lave ændringer, for at forbedre din/jeres forretning.
Alle har brug for at kunne følge med i deres virksomhedsdata og her vil udvikling af et Dashboard være et godt bud.
Du kan få vist stort set alt og så længe dine andre services har API’er, kan stort set alt lade sig gøre.
Få et nemt og overskueligt overblik med et Dashboard
Det handler jo i bund og grund om at implementere nye arbejdsgange i virksomheden med et Dashboard.
At skabe overblik på en hurtig og nem måde.
Det kræver jo også, at medarbejderne i virksomheden vænner sig til og bruge teknologien, men det kan være en stor hjælp i dagligdagen for at følge med.
Hvis du gerne vil holde fokus på nogle specielle ting i din virksomhed, vil det være forholdsvis nemt at gøre med et Dashboard, som kan vise de live data du ønsker.
Hold et nemmere overblik over forretningen – få lavet Dashboards med forretningsdata
Det har stor betydning, at man som virksomhed har mulighed for at finde ud af, hvis noget skal tilrettes.
Det opdager man ret hurtigt med et værktøj som et Dashboard, som afslører digitale data.
Du kan f.eks. se følgende:
- Salgsdata
- Omsætning
- Udgifter
- Antal besøgende der er på hjemmesiden/webshoppen
- Hvor mange som rent faktisk bliver til kunder
- Og meget meget mere
Det er spændende og vigtige info at få som ejer.
Find ud af hvad du gerne vil måle på
Det vigtigste, når man gerne vil benytte et Dashboard som et værktøj i sin virksomhed er, at finde ud af hvilke ting man gerne vil måle på.
Hvis du eksempelvis kan konstatere, at du har mange besøgende på din hjemmeside/webshop, men der ikke er særlig mange der konvertere, skal der gøres noget.
Du skal kunne bruge dine data til noget, ellers vil det ikke give mening at få udviklet.
Så stil dig selv nogle spørgsmål først:
- Hvad vil du gerne måle på?
- Hvad er vigtigt for dig at kunne følge med i?
- Er der nogle ting som godt kan undværes?
- Hvad er need to have og hvad er nice to have?
Vi har selv udviklet Dashboards til intern brug i forhold til www.avecdo.com, men også lavet en service til Dinero, så deres brugere f.eks. kan få et overblik over deres udgifter/indtægter.
Næste indlæg vil forklare hvad man også kan lave som Dashboards.
Men hvad koster det at få udviklet?
Det kan være svært at sige hvad et Dashboard koster at få udviklet, det kommer an på hvor meget det skal kunne.
Jo flere data du gerne vil have tilføjet, jo mere koster det også.
Så start med det der er need to have og udvikle videre derfra.
Derfor vil det også være en god ide, at du løbende har et beløb at bruge til udvikling.
Det er at betragte lidt som en bil – du vil gerne være godt kørende, men det kræver lidt små justeringer hen ad vejen.
I en bil vil der også være lamper der lyser, hvis der er noget helt galt.
Det samme kan man sige lidt om et Dashboard. Det blinker måske ikke, men det giver tal og grafer, der kan bruges.
Skal vi hjælpe dig?
Skal vi også hjælpe dig med at udvikle et Dashboard til din/jeres virksomhed, så kontakt os i dag til en uforpligtende snak.