Udvikling af SMS notifikationer
Vi har for flere kunder igennem tiden, udviklet diverse programmer der sender SMS notifikationer ud til kunder, ved afsendelse af varer, påmindelses besked når en webshop kurv bliver forladt, når varen kommer tilbage på lager og så videre.
Ofte sker det ved, at vi laver nogle mindre “snap in” programmer til kundens webshop eller CRM / ERP system, det er ikke en særlig omkostnings tung opgave, og kan ofte laves på 10-20 timer afhængigt af kompleksiteten i systemet bagved.
Dette er en ganske let backend udviklings opgave og kan bruges både i webshops som mange andre steder.
Beskedstyper? Det er faktisk kun fantasien der sætter grænser..
Så snart du har en kunde eller brugers mobil nummer kan du sende dem en SMS, med deres tilladelse naturligvis.
Eksempler er som tidligere nævnt, samt også blandt andet ved at sende en besked ved log ind, eller at sende en kode ud til kunden som en to faktor godkendelses mulighed.
- Når kunden glemmer sin kurv, har du naturligvis gemt kurven så de kan genoptage kurven fra deres bærbar eller deres mobil igen ved at klikke linket i SMS beskeden
- Når du afsender en ordre – med leveringsinformation og track’n’trace oplysninger.
- Når kunden har lavet en ordre, og efter at vedkommende har modtaget varen – kan du sende en SMS og bed om en anmeldelse af din butik (mod muligheden for at vinde et gavekort).
- Hvad med at kunden kan taste sin e-mail eller mobil nummer ind, så de kan få en besked når en vare er på lager igen.
- Service beskeder er en anden mulighed – påmindelse om aftaler eller påmindelse af at der er et event i området.
- Muligheden for at sende beskeder ud til klub arrangementer.
- Rabatkoder kan med stor succes også sendes over en SMS til kunder der har købt over et vist beløb, eller som ikke har købt i længere tid.
- Konkurrence deltagelse – modtag f.eks. en sms med “iphone” for at kunden kan vinde en iphone eller andet.
- Modtagelse af bidrag – donationer til et formål etc.
Der er næsten ikke nogle grænser for hvad SMS gateway / SMS koblinger kan bruges til – og det er mange penge du går glip af ved IKKE at have den.
SMS er et utroligt stærkt medie
Næsten ALLE åbner sine beskeder, næsten alle har deres telefon ved sig hele tiden – og næsten ALLE læser beskederne, eftersom de fleste telefoner giver en notifikation ved modtagelse af en besked af den art.
Desuden er det faktisk rimeligt billigt at sende en besked ud. Det kan gøres med flere SMS gateways som eksempelvis Inmobile – fra 10-25 øre per besked.
Folk er hen ad vejen gået mere over til Messenger eller Snapchat, så nu om dage når man modtager en SMS så ender det faktisk i langt de fleste tilfælde med at man virkelig lægger mærke til den.
Ifølge Dennis Drejer fra Rito.dk – baseret på udsendelse af over en million SMS har de en ROAS (Return on Ad Spend) på hele 7.99 som faktor – det vil sige at for hver 1 DKK de bruger, får de deres penge 7.99 gange igen.
SMS er derfor også et virkeligt stærkt medie.
Kundecase: Server overvågning med SMS ved alarmer
For en kunde har vi lavet et mindre overvågningssystem der holder øje med kundens mange servere, og sender en besked ud når en af serverne fejler.
Data sikkerhed og data stabilitet er utroligt vigtigt for de fleste danske virksomheder, så udgiften ved at sende en SMS ud er næste lige meget.
Afsenderen stilles til “Server Alarm” og telefonen indstilles til ALTID at give lyd når afsenderen af denne besked modtages.
Dermed er man sikker på at den serveransvarlige hører og reagerer.
Kundecase: SMS ved afsendelse af ordre, med track’n’trace.
For en anden kunde har vi udviklet et system der automatisk sendte en besked ud til slutbrugeren når pakkeriet havde valgt en fragtleverandør – og der var modtaget en Track’n’trace kode.
Det gjorde kundetilfredsheden i virksomheden markant bedre og kunderne købte løbende mere.
Flere kunder bemærker SMS beskeden med navnet på forretningen i beskeder – og køber mere.
Desuden er det med samme ID der sendes en besked ud ved tilfredshedsundersøgelsen efterfølgende:
“Håber du var tilfreds med ordren [ORDRENR], og har lyst til at skrive en anmeldelse af [Virksomhedsnavn] på [SOCIALT MEDIE]”
Det sociale medie bliver eksempelvis tilfældigt valgt, så man får spredt sine anmeldelser ud mellem f.eks. Pricerunner, Google og Facebook.
Send en besked som en del af din kundeservice.
Som du kan se ovenfor – er der faktisk ganske lidt der sætter grænser, faktisk kun fantasien…
Kunderne er meget tilfreds og det besked system ender tit med at være betalt tilbage på ganske få måneder – fordi kunden netop værdsætter at få besked om sin ordre løbende og få dybere viden om hvad der sker med ordren.
Kontakt os i dag – hvis vi skal udvikle din besked service. Ring 41 52 01 00 i dag!